آیا رندرهای سه بعدی فریب دهنده معماران و کارفرماها هستند؟

رندرهای نرم‌افزاری در معماری و نمونه‌های مشابه آنها با هدف تهیه این امکان به کارفرما و سرمایه گذاران است، تا ساختمان یا فضایی را تصور کنند که طبق طراحی انجام خواهد گرفت.

اما در حالی که ارائه رندرها می‌تواند تصاویر به طرز شگفت انگیزی از ساختمان‌ها و فضاهای طراحی شده را ارائه دهد، یک ارائه به سبک اشتباه و اغراق آمیز انجام شده می‌تواند انتظارات غیر واقعی را برای کارفرما ایجاد کند و آنها را از معمار و طراح ناامید کند و باعث ایجاد تنش و بی اعتمادی شود. به همین دلیل، در این میان، بسیاری از افراد حرفه‌ای معمار، استفاده از رندرهای سه بعدی، به ویژه رندر نرم‌افزاری را توصیه نمیکنند. با این حال، رندرها صرفاً ابزاری برای ارائه طرح پیشنهادی است هستند و نه چیز دیگری.

رندرهای سه بعدی

اگر از دو طراح 3d، رندر جداگانه بخواهید که یک رندر برای پروژه شما خلق کنند، نتایج حاصله به مهارت و دیدگاه و چند پارامتر مختلف نسبت به آن شخص بستگی دارد و نتایج خروجی رندرها گاها بسیار متفاوت می‌تواند باشد. اما به طور کلی در صورت استفاده صحیح و خلق آثار با کیفیت، رندرهای معماری می‌توانند بهترین دوست یک معمار باشند.

یک جمله معروف می‌گوید یک عکس معادل 1000 کلمه است پس یک رندر خوب و رئال و به دور از اغراق زیاد مفاهیم گسترده‌ای را در خود جای می‌دهد.

رندرهای سه بعدی

1: ایجاد واقع‌گرایی در رندرها.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید با یک رندر انجام دهید این است که زمینه و ساختاری را فراهم کنید که به کارفرما کمک می‌کند تا طرح نهایی را به درستی در رندرها و خروجی کار تصور کند. متأسفانه ایجاد رندر بدور از واقعیت و فراتر از خواسته کارفرما باعث خلق تصاویر کلیشه‌ای و خارج از عرف می‌شود و همچنین باعث می‌شود افراد در خارج از تخصص طراحی سه بعدی تفاوت رندر رئال را با رندر اقراق آمیز را تشخیص ندهند.

ما انسانها همواره در حال یادگیری هستیم و طبیعتا با اطلاعات و آموزش درست کیفیت کار ما نیز بهبود میابد.

معماران می‌کوشند تا راحتی را در فضاها به ارمغان بیاورند و بهترین روش برای این کار قبل از اجرا داشتن یک رندر رئال و با کیفیت است.

با ارائه یک کار خوب و رندرهای رئال و واقع گرایانه شما می‌توانید از تنش فکری و استرس کارفرما کم کنید و آنچه که در طرح شما وجود دارد به درستی به ذهن کارفرما منتقل می‌شود.

2: انتخاب درست محل منبع نوری برای واقع گرایی بیشتر.

رندرهای سه بعدی

حتی رندرهایی که زمینه عالی در اطراف یک ساختمان یا فضا ایجاد می کنند ، در صورت اشتباه بودن نورپردازی می توانند واقع گرایی خود را از دست بدهند. یکی از محبوب ترین تصاویر در رندرها ، عکس برداری شب از یک سازه و طرح است. رندر های شب یک ابزار عالی برای درک بهتر یک فضا است، اما شما باید مطمئن باشید که نورپردازی متعادل و درستی را اعمال می‌کنید یعنی استفاده از از نور سرد و گرم در فضا.

در حالی که در بسیاری از ارائه ها تمایل به نشان دادن نورها به عنوان سفید روشن بیشتر است، یک نور زرد و گرم در رندر شما باعث می‌شود تا علاوه بر واقع گرایی، جذابیت بیشتری نیز داشته باشد.

3: میزان روشنایی دقیق در رندرهای شما.

ابزارهایی وجود دارد که به معماران امکان می دهد نور را با دقت بیشتری محاسبه کنند. به عنوان مثال ElumTools و Sefaira افزونه های نرم افزار Revit هستند که امکان محاسبه سریع و دقیق روشنایی مورد نیاز در فضا را فراهم می کنند.

رندرهای سه بعدی

ما به عنوان طراحان سه بعدی صحنه ها را باید به درستی نورپردازی کنیم اما فقط حدود 80٪ دقت لازم را در انتخاب میزان نور داریم. در بسیاری از پروژه ها، ما به کارفرما خود کمک می‌کنیم تا مشکلات و نقایص موجود در طراحی را تشخیص دهند.

انتخاب درست میزان و شدت نور به ما در رفتار نور در صحنه کمک می‌کند و همینطور رندر را مقع گرایانه‌تر نمایش می‌دهد.

شما باید رفتار نور رابشناسید و با انتخاب درست کیفیت کار خود را بالا ببرید. دانستن میزان قدرت نور لامپ‌ها و استفاده از اعداد نوری استاندارد در بهتر شدن کار شما کمک می‌کند.

4: از عکاسان معماری ایده بگیرید.

به طور کلی، هنرمندان رندر سه‌بعدی معماری شباهت زیادی به عکاسان معماری دارند، با این تفاوت که ما از فضایی که هنوز وجود ندارد عکس می‌گیریم.

اختصاص دادن وقت برای دیدن و تحلیل برخی از عکس‌های معماری عالی می‌تواند برای واقع گرایانه ارائه‌های شما بسیار ارزشمند باشد. در حالی که بحث نور در رندر بسیار مهم است، شما همچنین باید از سایر عناصر موجود در عکس خود برای ایجاد واقع گرایی و افزودن عمق استفاده کنید.

درج جزئیات کوچک مانند تاری ناچیز چراغ های جلو اتومبیل که در عکس مشاهده می‌کنید می‌تواند تفاوت چشمگیری در واقع بینی ارائه داشته باشد.

بخش دیگری که در آن رندرها اغلب کمبود دارند، اما عکس‌های واقعی در آن بسیار عالی هستند، شامل درج عناصر طبیعت و منظره است.

اگرچه طبیعت نباید بر ارائه شما غلبه کند، اما مطمئناً در تصویر جایگاهی ویژه دارند. نکته اصلی در مورد این مقاله این است که حتی کوچکترین جزئیات نیز می تواند تفاوت چشمگیری در واقعی بودن ارائه شما ایجاد کند.

5: ابزارها به سادگی ابزار هستند، و نه هیچ چیز دیگری.

اگر به دو نفر ابزار ساخت و ساز بدهید و به آنها بگویید خانه ای برای شما بسازند ، نتیجه نهایی با توجه به مهارت و دیدگاه و نگرش آنها کاملاً متفاوت خواهد بود ، اما ارائه کاملاً یکسان خواهد بود. گفتن اینکه رندرهای نرم افزاری برای معماران جدید خوب نیست، جمله ای کاملا نادرست و غلط است.

آنچه ما باید بر آن متمرکز شویم توانایی هنرمندانه ارائه در درک و تکرار دیدگاه معماران است. در 75 درصد پروژه هایی که ما روی آنها کار میکنیم، مشتریان ما به دلیل کار ما بخش‌هایی از پروژه خود را تغییر می‌دهند.

اصولا ارائه تصاویر رندر پیش از ساخت آن فضا بسیار مفید و کارآمد است که به کارفرما امکان می‌دهد فضایی را قبل از ساخت واقعی ببینند و در حال حاضر روش های بهتری وجود ندارد که بتوان پیش بینی کرد که یک فضا چگونه به نظر می‌رسد پس رندرها بهترین روش برای درک فضا هستند پیش از ساخت.

اگر کسی قصد دارد فضایی با هزینه بسیار بالا بسازد، خوب نیست که بدانید مشتریان شما فضای خود را دوست دارند؟

منبع : archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات

تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آرشیتکت‌سلام است | 1399