عوامل خارج شدن(کرش) مکس به هنگام رندر گرفتن و روش‌های رفع آن

همواره یکی از کابوس‌های معماران، طراحان و CGARTIST ها کرش کردن و خارج‌ شدن سیستمشون هنگام کار و رندر هست که باعث اتلاف وقت و دردسر زیادی برای کاربرا میشه.

ما در این مقاله به دلایل این ایراد و راهکارهای رفع اون میپردازیم:

1_ یکی از اصلی‌ترین دلایل کرش سیستم و خروج نرم افزار هنگام رندر، کمبود رم سیستم هست. که برای محاسبات رندر مقدار رم مورد نیاز کم میاد و با توجه به بالارفتن کیفیت و حجم پروژه‌ها همواره کمبود رم احساس میشه.

2_ استفاده از آبجکت و متریال‌هایی که دارای ایراد و باگ هست که باعث کرش شدن سیستم شما میشه.

3_ خرابی خود نرم افزار 3DMAX و پلاگین‌ها هم باعث خارج شدن سیستم شما هنگام رندر میشه.

4_ مبحث مدیریت دمای سیستم هست که در هنگام رندر چون سیستم زیربار و فشار هست و با بالا رفتن دما و رسیدن به دماهای بحرانی باعث حتی خاموش شدن سیستم شما بشه.

اینها ازدلایل اصلی کرش شدن سیستم درهنگام رندر هست، اما حالا چند راهکار پر کاربرد رو به شما پیشنهاد میدیم:

1_ اولین راهکار وتقریبا تاثیرگذار ترین کار ارتقاء سخت افزار و بالابردن مقدار رم سیستم و صرف هزینه هست.در سال 2020 تقریبا رم پایه برای حداقل سیستم‌ها برای کارهای گرافیکی و مدلینگ و رندر 16 گیگابیت هست اون هم از نسل ddr4.

کرش مکس

2_ لزوم استفاده از کول‌ پد(سیستم های خنک کننده لپ تاپ ها) و یا در سیستم‌های pc استفاده از تهویه مناسب و تعداد مناسب فن داخل کیس شما و مدیریت دمای سیستم.

3_ استفاده از proxy در پروژه های سنگین با دیتیل بالا.

4_ در صورت امکان عدم انتخاب رزولوشن بالا و انتخاب یک رزولوشن متناسب با سیستم سخت افزاری شما.

5_ کنترل polygon های داخل صحنه و در صورت وجود مدلی با polygon بالا اون رو به تعداد مناسب تری کاهش بدید.

کرش مکس

6_ در صورت نداشتن سخت افزار توانمند سعی کنید از پلاگین‌ها و اسکریپ‌های hair&fair ، forest و مولتی اسکتر و… ،کمتر در صحنه استفاده کنید که باعث سنگین‌تر شدن کار شما میشه.

7_ همواره نرم‌افزار های خودتون رو آپدیت نگه دارید، و از نسخه های بدون ایراد و کرک شده، و دارای لایسنس استفاده کنید. تا اگه باگی دارن، در آپدیت ها رفع بشن. البته آپدیت بالاتر گاهی اوقات به معنی لزوم آپدیت سخت افزار هم هست، مثل نرم افزار لومیون ورژن 9 به 10 این نرم افزار که در بحث سخت افزار مورد نیاز دنیای متفاوتی دارن.

8_ استفاده از تکنیک پرکاربرد لایه‌بندی در صحنه، واستفاده و مدیریت اون در پروژتون.

9_ حتما آبجکت انتخابی شما بدون ایراد باشه چون کل پروژتون رو تحت شعاع قرار میده.

10_ در هنگام رندر حتما نرم‌افزار های بدون کاربرد رو ببندید چون بخشی از رمتون رو اشغال میکنه.

11_ استفاده از سقف مجاز استفاده رم در تنظیمات render setup.

12_ استفاده کمتر از displace در مقیاس زیاد در صحنه زیرا بحث محاسبات displace در متریال‌ها زحمت زیادی رو به گردن سیستم میندازه واگه سیستم سخت افزاری قوی ندارید از این گزینه حساب شده استفاده کنید.

13_ تنظیمات rendersetup رو همواره مدیریت کنید تا، بهترین خروجی رو از سخت افزارتون بگیرید.

14_ استفاده از پلاگین sini soft ware برای بهبود، ترمیم و بهینه کردن و رفع ایراد‌های کلی صحنه.

15_ عدم استفاده بیش از حد group کردن در مکس که باعث اشغال شدن رم سیستم شما میشه.

16_ استفاده از instance در کپی کردن‌ها به جای copy در پروژتون.

17_ در زمان رندر برای مصرف رم کمتر از گزینه باکت bucket به جای progressive استفاده بشه.

و در آخر هم امیدواریم هیچ وقت هیچ نرم‌افزاری بد موقع کاربرش رو تنها نزاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات

تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آرشیتکت‌سلام است | 1399