بیماری کرونا در حال انجام اخلال در برنامه‌های روزمره میلیاردها نفر در سراسر جهان بوده است. زیرا به دلیل شرایط بیماری افراد زمان زیادی را در خانه سپری می‌کنند. به طوری که افراد مجبور به تجدید نظر و تغییر شکل طراحی در چیدمان فضاهای شخصی خود در خانه می‌شوند. بحث‌ها در مورد چگونگی ایجاد فضاهای کاری انعطاف پذیر در محیط خانه بسیار زیاد است، و اگر دفاتر کار خود الگویی منسوخ هستند به واسطه بیماری کرونا که باید آنها را پشت سر بگذاریم.

بخش اصلی این مقاله، تأثیر پذیری است که بیماری کرونا در کودکان، به ویژه کودکان در دوره ابتدایی، بر تحصیل آنها داشته است. همانطور که در سنین مختلف آموزشی مشکلات متعددی رخ داده، برخی از کودکان با حداقل امکانات و دسترسی به اینترنت مباحث درسی را فرا میگیرند، یا برای داشتن فضای لازم برای تکمیل کافی فعالیت‌های آموزشی دچار مشکل هستند.

با توجه به اینکه مدارس آموزش اولیه در رشد اجتماعی و عاطفی کودکان نقشی حیاتی و مهم دارند، طراحی فضای داخلی آنها به همان اندازه طراحی نمای بیرونی مهم است که بیشتر وقت صرف آموزش در داخل ساختمان می‌شود. همانطور که معماران در دنیای پسا همه گیری شروع به طراحی ساختمان‌های آموزشی برای کودکان می‌کنند، باید توجه کافی به طراحی داخلی فضاهای آموزشی داده شود.

که تأثیر روانی مستقیم بر نحوه یادگیری کودک دارد. در ادامه ویژگی‌های طراحی داخلی انتخاب شده است که باعث ایجاد فضای آموزشی آرام، استقبال کننده و پویا برای کودکان می‌شود.

1- سقف‌هایی با ارتفاع بالا

مدرسه کودکان توسط Salas Arquitectura Diseño در Cariñena، اسپانیا، شامل سقف‌های بلندی است که به نوبه خود می‌توانند نور طبیعی زیادی به طور مداوم به ارمغان آورد. اتاق‌هایی با سقف بلند، دانش آموزان را قادر می‌سازد تا نسبت به فضاهای بسته که باعث می‌شود هورمون استرس را در بین کودکان افزایش دهد توجه بیشتری داشته و محیط یادگیری را تسهیل کنند.

2- نزديكي به طبيعت / استفاده از گل و گیاه

مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از گل و گیاهان در کلاس نمرات دانش آموزان در سنین مختلف را بهبود قابل توجهی می‌بخشد و باعث می‌شود دانش آموزان و کارکنان فارغ از سن آنها احساس راحتی و به دور از تنش بیشتری داشته باشند. مدرسه ابتدایی Hongling Experimental Architects O-office شامل فضای سبزی است که در داخل محوطه آن به صورت پراکنده چیده شده است، و در میان طراحی داخلی ساختمان می‌توان حضور طبیعت را به خوبی احساس کرد و مورد استقبال قرار دارد.

3- نور طبیعی

A Pattern Language، کتاب بینظیر استاد برجسته معماری در دانشگاه برکلی، کریستوفر الکساندر، این واقعیت را ذکر می‌کند که سطح کم نور در کلاس‌ها بر توانایی دانش آموزان در تنظیم چرخه طبیعی خواب و تحریک بدن تأثیر مستقیم می‌گذارد. مدرسه ابتدایی دختران جامعه در Keheme، سیرالئون، طراحی شده توسط Orkidstudio، با وجود دهانه‌های بزرگ در دیوار همراه با یک سقف بلند، که علاوه بر ایجاد تهویه مداوم ومناسب، به کلاس ها اجازه می‌دهد تا نور مناسب دریافت کنند.

4- انعطاف پذیری

همانند فضاهای کاری، دانش آموزان نیز از چیدمان کلاس باز و آزاد نیز استقبال می‌کنند. توانایی جابجایی مبلمان و ایجاد فضاهایی که انواع مختلف دکوراسیون را در خود جای دهد، محیطی انعطاف پذیر متناسب با نیازهای دانش آموزان مختلف در زمان‌های مختلف را فراهم می‌کند. دبستان Lan-Tian توسط Studio In2 شامل یک دیوار منحنی است که عملکرد دوگانه حریم خصوصی قسمت داخلی و ذخیره‌سازی کتاب در قسمت خارجی اتاق را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *