نکات مهم برای کار معماران در خانه در طول پاندمی بیماری covid19 (کرونا)

جمعه 23 آبان 1399

شیوع ویروس COVID-19 (کرونا) باعث شده است که حدود 900 میلیون نفر در سراسر جهان در خانه خود بمانند. در این میان معماران و طراحانی هستند که از آنها خواسته شده است از راه دور کار کنند تا از انتشار ویروس کرونا در محل کار خود جلوگیری کنند.

برای بسیاری از معماران، بدون شک این یک چالش جدید است. با این حال، ما می‌توانیم از این فرصت برای افزایش مهارت‌ها و تخصص خود استفاده کنیم.

طی سال‌های اخیر، معماران، طراحان، مبتکران و مربیان روش‌های جدیدی را برای تبادل دیجیتالی طرح‌ها، ایده‌ها و تجارب معماری ایجاد کرده‌اند. اکنون، جامعه معماران و طراحان در حال کار در محیط کاری جدید خود از راه دور هستند، جایی که استفاده از فناوری دیجیتال برای ادامه همکاری بین همکاران و کارفرماها ضروری است.در ادامه چند نکته که می‌تواند به شما در یافتن روش‌های مفید، بازیابی اعتماد به نفس و فعال کردن قوه تخیل شما کمک کند رو معرفی کنیم.

در حالی که همه‌گیری ویروس COVID-19 (کرونا) موجی از غم و اندوه، عدم اطمینان و اختلال ایجاد کرده است، می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که اگرچه کنترل اوضاع سخت و کم است، اما همه ما کنترل کامل زمان و مکان خود را داریم. ما همه معماران و طراحان را تشویق می‌کنیم که بهترین کارها را انجام دهند، با خوش‌بینی و خلاقیت ذهنی با آینده روبرو شویم و با شرایط فعلی خود سازگار شویم تا هرگاه ویروس کرونا تمام شد، ما نیز برای طراحی آینده بهتر آماده خواهیم شد و خود را تطبیق خواهیم داد.

نکات و توصیه‌های عمومی

از راهنمایی‌های رسمی پیروی کنید: علاوه بر نکات مفید در این مقاله، پیروی از توصیه‌های سازمان‌های مرکزی که در کنترل جهانی COVID-19 (کرونا) نقش دارند نیز مهم است. آخرین توصیه‌های مراکز کنترل و پیشگیری در درمان کووید 19(کرونا) رو همواره پیگیری کنید.

حجم خبری خود را محدود کنید: مهم است که در جریان آخرین تحولات منابع معتبر قرار بگیرید. با این حال، نظارت مداوم بر اخبار و شبکه‌های اجتماعی نه تنها کیفیت کار شما را مختل می‌کند بلکه اضطراب را در شما بیشتر می‌کند. در طول ساعات کاری شما، توصیه ما این است که کاملاً از اخبار دور باشید.

یک روال را حفظ کنید:

حتی هنگام کار در خانه، داشتن یک برنامه روزمره برای حفظ بهره‌وری، سلامت روان و شاد بودن شما مهم است. در زیر نکات دقیق‌تری در این مورد ارائه خواهیم داد.

همواره در ارتباط باشید و تأثیر آرامش بخشی داشته باشید، طبیعی است که مردم در چنین زمان ناآرامی نگران یا مضطرب شوند. هدف اصلی این مقاله این است که مشخص کند چطور وقت شما در خارج از دفتر کار می‌تواند یک فرصت مثبت مهم باشد، به شما این امکان را می دهد که مهارت‌ها ، عادت‌ها و دانش جدیدی را به کار بگیرید. هنگام برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، این کار را با همان روحیه مثبت و مهربانی انجام دهید.

حفظ گردش کار: نرم‌افزار‌ها و فناوری دیجیتال

پروژه‌های خود را به فضای ابری انتقال دهید:

امروزه بسیاری از سیستم‌های طراحی خدمات مبتنی بر ابر مانند Autodesk BIM 360 و Graphisoft BIMcloud را ارائه می‌دهند. یک راه حل جایگزین برای حفظ شبکه مشترک در بین مدل‌های BIM این است که صفحه رایانه محل کار خود را با رایانه در منزل خود از طریق برنامه‌هایی مانند Splashtop معکوس کنید.

روند خلاقیت را به فضای ابری انتقال دهید:

امروزه بسیاری از برنامه‌ها و برنامه‌ها در حال بازآفرینی کتاب‌های طراحی و رول‌های طراحی هستند که روند طراحی دفاتر فیزیکی را تعریف می‌کنند. رئیس در میان آنها Morpholio است که برنامه‌های Trace و Board به طراحان اجازه می‌دهد برای یکدیگر و مشتریان طرح‌هایی را طراحی، و ارائه دهند.

پرونده‌ها و پوشه‌های خود را به فضای ابری منتقل کنید:

سیستم عامل‌هایی مانند Dropbox و Google Drive امکان ذخیره و به اشتراک‌گذاری رایگان اطلاعات را به روشی ایمن فراهم می‌کنند که به راحتی با پانل‌های پنجره جستجوگر پرونده، جستجوگر پرونده شما ادغام می‌شود.

ذخیره برنامه‌ها:

همواره بهترین برنامه‌ها رو چه در زمینه کامپیوتر و موبایل خود نصب داشته باشید.

اسناد را با هم و گروهی آماده کنید:

از Microsoft Office 365 یا مانند، Google G-Suite استفاده کنید تا به بسیاری از اعضای تیم اجازه ویرایش همزمان پرونده‌های متنی، صفحات گسترده و ارائه‌ها و پروژه‌ها را بدهید.

در تماس نزدیک باشید:

از کانال‌های Slack برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و سازماندهی استراتژی‌ها استفاده کنید. نسخه رایگان Slack هنوز هم یک ابزار مفید “همه در یک” است که به افراد امکان می‌دهد تقویم‌های Google، تابلوهای Trello و حتی لیست تولد خود را به آن متصل کنند. اطمینان حاصل کنید که رابط Slack شما به درستی ساخته شده است. استراتژی ما این است که کانال‌ها را بر اساس مکان تیم و هدف تیم سازماندهی کنیم. Slack همچنین به اعضای تیم اجازه می‌دهد تا “وضعیت” خود را اعلام کنند، در صورت حضور در یک جلسه، ملاقات، مریض یا در دسترس بودن، به دیگران اطلاع می‌دهند.

جلسات مجازی را مرتباً برگزار کنید:

شما می‌توانید جلسات مجازی از طریق Google Meet برگزار کنید که برای استفاده از آن به حساب Google احتیاج دارید. برای کنفرانس‌های ویدیویی گسترده‌تر، از Zoom برای ایجاد یک ارتباط روان بین همه اعضا استفاده کنید. برگزاری جلسات ویدئویی برای حفظ احساس اجتماع در بین همکاران و جلوگیری از سوء‌تعبیر، ضروری است، بنابراین از آنها برای حداکثر تأثیر خود در جلسه استفاده کنید.

پروژه‌ها و منابع خود را مدیریت کنید:

شما میتوانید از ترلو برای ترسیم محتوا و ایده ها استفاده کنید و به هر یک از اعضای تیم خود اجازه دهید متوجه شوند که هر پروژه در چه مرحله‌ای است.

محدوده ابزار خود را به حداقل برسانید:

ارتباط کانال و به اشتراک گذاری پرونده از طریق چند راه ممکن، در یک دفتر فیزیکی، احتمالاً فقط از طریق مکالمه، ایمیل یا تبادل پوشه تبادل اطلاعات می‌کنید. به همین ترتیب، در یک محیط مجازی، هدف محدود کردن کانال‌های ارتباطی به یک بستر متنی (مانند Slack)، یک پلت فرم ویدیویی و یک پلت فرم اشتراک فایل است. این امر باعث کاهش سردرگمی و ارتباط نادرست و افزایش بهره‌وری می‌شود.

ایجاد تعادل بین کار و زندگی سالم:

از افراد الهام بگیرید:

در تنظیم برنامه روزمره خود، نگاهی به نمودار جذاب Info We Trust بیندازید، که نشان می‌دهد درخشان‌ترین افراد جهان چگونه روزهای خود را برنامه‌ریزی می‌کنند.

یک منطقه کاری اختصاصی ایجاد کنید:

برای راه‌اندازی یک دفتر کار اختصاصی در خانه وقت بگذارید. برای افزایش بهره‌وری، تهیه یک صفحه‌نمایش بزرگ مانند تلویزیون یا اگر بودجه اجازه می‌دهد ، دو نمایشگر را در نظر بگیرید تا جریان کاری بهتری داشته باشید. اگر به نظر می‌رسد بیش از چند هفته در خانه کار می‌کنید، سرمایه‌گذاری روی یک صفحه کلید خوب و ماوس چند منظوره را نیز در نظر بگیرید .

از ارگونومی نیز آگاه باشید، یک صندلی راحت با پشتی پیدا کنید. به عنوان بخشی از میز خود، صفحه نمایش خود را با استفاده از پایه یا کتاب به سطح چشم برسانید. از همه مهمتر، اطمینان حاصل کنید که فضای خود را در محلی با تهویه مناسب، که به نور طبیعی دسترسی دارد، تنظیم کرده‌اید.

ساعات کار خود را دوباره ارزیابی کنید:

کار در خانه به معنای بدون رفت و آمد طولانی و بدون یک ساعت استراحت ناهار نیمروز است. با بررسی روند کار خود، ممکن است به جای 8 ساعت سنتی که ساعت کار در آن انجام می‌‌شود ، انجام وظایف خود را در 5 ساعت انجام دهید. از این “زمان جدید” به عنوان فرصتی برای یادگیری نرم افزار جدید ، مطالعه موضوعی که برای عملکرد شما مفید است، استفاده کنید یا برخی دیگر از منابع این مقاله را کاوش کنید.

مواردی که باعث حواس پرتی شما می‌شود را دور کنید:

استفاده از تکنیک Pomodoro را در نظر بگیرید و برنامه خود را به بلوک های کاری شدید 25 دقیقه ای تقسیم بر 5 دقیقه وقفه تقسیم کنید. اگر می‌بینید که بیشتر اوقات تلفن ها و اینترنت حواس شما را پرت می کنند ، تلفن خود را در حالت پرواز ویا حالت خواب قرار دهید و آن را خارج از خط چشم قرار دهید.

ذهن خود را پیدا کنید:

بگذارید واقعیت را بپذیریم، همه ما خیال کرده ایم که “آن” شخصی هستیم که هر روز برای آمادگی برای روز سخت پیش رو واسطه می شود، یا عصرها یوگا را برای پایان روز طولانی تمرین می کند. هنگام کار از خانه، این نقطه گذار بین کار و زندگی بیش از هر زمان دیگری مهم است. کلاس‌های رایگان یوگا و مدیتیشن EkhartYoga را که برای تسکین استرس و اضطراب طراحی شده اند، ببینید.

همواره سعی کنید فعال باشید:

بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است برای ورزش خانه را ترک نکنید. برای پرداختن به این موضوع، نیویورک پست اخیراً لیستی از برنامه‌های تناسب اندام در خانه را منتشر کرده است که باید در هنگام شیوع COVID-19 استفاده کنید. در صورت امکان، ما نیز توصیه می‌کنیم با ترک خانه، قدم زدن یا دویدن، و تعامل با طبیعت، از کار فاصله بگیرید.

توقف بی‌نظمی:

نظم و انضباط هنگام کار در خانه مهم است. گرچه حفظ سطح بهره‌وری در طول ساعات اصلی کار بسیار حیاتی است، اما جدا شدن از کار هم در صورت لزوم بسیار مهم است. نیویورک تایمز این لیست را در مورد مواردی که باید به تماشا بنشینید، بخوانید و به آنها گوش دهید در صورت نیاز به حواس پرتی، توصیه می کنید.

ذهن خود را آزاد کنید: یادگیری آنلاین

نرم‌افزارهای جدید را بیاموزید:

اکنون با مدیریت بیشتر نسبت به کارهای روزمره، زمان مناسبی برای یادگیری نرم‌افزار جدید در ذهن شماست.

بازدید واقعی از یک موزه:

در حالی که بسیاری از موزه‌ها برای بازدید عموم بسته شده‌اند، اما می‌توان نمایشگاه‌های آنها را به صورت مجازی کاوش کرد. فرهنگ و هنر Google تورهای مجازی ده‌ها موزه بین المللی را ارائه می‌دهد، در حالی که موزه تاریخ طبیعی گوگنهایم و اسمیتسونیان نیز تجربه‌های مجازی را ارائه می‌دهند. در اروپا، موزه Rijksmuseum نیز یک تجربه مجازی ایجاد کرده است.

یک دوره آنلاین بگذرانید:

سعی کنید در دوره پاندمی کرونا در شاخه‌های مختلف معماری که تخصص دارید دوره‌های آنلاین برگزار کنید.

درباره ساخت و ساز و متریال بیشتر بدانید:

در دوران پاندمی کرونا همواره سعی کنید جدای از آموزش نرم‌افزار‌‌ها از آخرین متد‌های اجرا و جدیدترین متریال‌ها اطلاعات بروزی کسب کنید.

مهارت‌های طراحی خود را بهبود ببخشید:

در طول یلادگیری و مطالعه سعی کنید کار با دست و طراحی دستی خود را تقویت کنید.فیلم‌های آموزشی خوبی در یوتیوب و گوگل موجود است.

به مصاحبه‌های معماران برجسته گوش دهید:

در حالی که موزه هنر مدرن لوئیزیانا بسته است، مجموعه قابل توجه مصاحبه‌های معماری آنها هنوز هم بسیار راحت در دسترس است.

گفتگوهای معماری TED را تماشا کنید:

در طول سال‌ها، ما گفتگوهای TED متعددی برگزار شده که به طور خاص برای معماران مرتبط هستند شما می‌توانید قسمت های متعدد و مفید TED را در سایت های مختلف تماشا کنید.

درباره کار از راه دور بیشتر بیاموزید:

آموزش Linkedin یک دوره عالی در زمینه کار از راه دور، ارائه نکاتی در مورد سازگاری با محیط جدید شما و نمای کلی از ابزارهای ارتباطی مجازی را ارائه داده است.

جامعه معماری دنیا چگونه با مواجه با بیماری covid19 (کرونا) عمل کرده‌اند:

GBBN:

“جنبه فناوری انتقال به طرز شگفت آوری بهبود یافته. بنابراین بسیاری از عملکردهای مهم دفتر پکن در WeChat انجام می‌شود – بستری که امکان جلسات خودجوش بین تیم های پروژه ، پیام رسانی ، اشتراک صفحه ، انتقال پرونده و تماس تلفنی را فراهم می کند ، بین تیم های پروژه که کمترین اختلال ایجاد شد. جلسات با مشتریان در Zoom برگزار شد، که قبلاً به طور گسترده‌ای انجام نشده بود. هنگامی که مردم مجبور به قرنطینه بودند ، GBBN با ایجاد یک برنامه فقط یک فرد در دفتر حضور داشت. “

معماران MAD:

“ما در دفتر پکن خود حدود 100 نفر داریم. با انجام پروژه‌های بسیار زیاد و کارکنان در منطقه زمانی مختلف، این بسیار چالش برانگیز و سخت بود. اول از همه، اطمینان حاصل کردیم که هر یک از ما اینترنت و کامپیوتر در اختیار داریم. مکانی که در آن اقامت داریم سپس از طریق نرم افزار دسکتاپ از راه دور به پرونده‌های دفتر دسترسی پیدا می‌کنیم.

جلسات داخلی و خارجی روزانه ما با جلسات الکترونیکی بزرگنمایی جایگزین می‌شوند. این کار جواب داد. فقط ارتباطات رو در رو دیگر وجود نداشت، که بسیار مهم است برای شرکت‌های معماری. علاوه بر کار ، همکاران ما زمان تعامل با هم بودن را از دست می‌دهند. ما منتظریم تا بعد از پایان همه‌گیری بیماری کرونا همکارانمان را دوباره ملاقات کنیم. “

کارلو راتی Associati (تورین + نیویورک):

“هرگز اجازه ندهید که یک بحران جدی همه چیز را تغییر دهد.آن‌طور که امانوئل، شهردار سابق شیکاگو، چند سال پیش گفت. به عنوان یک دفتر طراحی، متعهد به ایجاد یک تغییر مثبت اجتماعی، برای مواجه با محدودیت های ایجاد شده توسط بیماری همه گیر COVID-19 ما را مجبور به تعیین اولویت‌های جدید کرد.

صحبت در مورد کار از راه دور: درک ایده‌های یکدیگر در یک جلسه شلوغ اسکایپ اصلا آسان نیست، به ویژه هنگامی که افراد در اطراف سه قاره و چندین منطقه زمانی پراکنده هستند. هنوز هم چالش واقعی که در این زمان با آن روبرو هستیم چالش دیگری است، چگونگی استفاده از مهارت‌های خود برای کمک به جامعه برای عبور از بحران کنونی.

هنینگ لارسن:

“یک محل کار راحت، ترجیحاً دور از یخچال، تلویزیون یا سایر حواس او را پرت کنید. برای من بهتر است که کارهای روزمره صبح را طوری انجام دهم که انگار می‌خواهم به دفتر بروم. بنابراین این بدان معنی است، راحت لباس بپوشید. یک صبحانه زودهنگام و سالم بخورید و در یک ساعت عادی کار خود را شروع کنید. تا آنجا که کار تیمی پیش می‌رود، به وضوح و در هر زمان که لازم است ارتباط برقرار کنید. و تمام تلاش خود را برای حفظ روحیه تیم خود انجام دهید! اگر درحال انجام کاری هستید همواره گزاش بروز بدهید.

استودیوی میززی:

“علی‌رغم این واقعیت که زمان سختی هست دوران این پاندمی، بزرگترین نکته من این است که سعی کنم از این دوره منحصر به فرد نهایت استفاده را ببرم. معمارانی که به موقع به خانه می‌رسند؟ حالا من موفق می‌شوم هر وقت می‌خواهم غذا بخورم به فرزندانم بیشتر رسیدگی کنم و زمان بیشتری رو با خانواده‌ام باشم “

SOM:

“تا جایی که می‌توانید تحصیل کنید و فعال باشید. انعطاف‌پذیر باشید، اغلب ارتباط برقرار کنید و به حرف‌های مردم گوش دهید. درباره Covid-19 اطلاعات زیادی هنوز ناشناخته مانده، اما وظیفه یک رهبر این است که برای طیف وسیعی از سناریوها برنامه‌ریزی کند و اطمینان حاصل کنید که همه مقدمات انجام شده است و با روحیه خوش بینی مدیریت می‌شود. برای این منظور، ما یک رویکرد بسیار عامدانه را در ارتباط با یکدیگر برقرار کرده‌ایم، زیرا هم‌اکنون‌از راه دورکار می‌کنیم، می‌دانیم که این یک دوره اضطراب‌آور برای بسیاری از مردم است.

ما به طور مرتب با تیم‌های خود در حال بررسی هستیم، و بازخورد می‌گیریم، تنظیمات را انجام می‌دهیم و از هر شهر و هر اداره به روز‌رسانی را با همه افراد شرکت به اشتراک می‌گذاریم. در زمان‌های دشوار، تمرکز ما بر حفظ اعتماد و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی با تیم‌ها، همکاران و مشتریان ما هست. شاید مهمترین نکته این است که ما برای خندیدن و تفریح ​​وقت زیادی اختصاص نمی دهیم. در حال حاضر همه ما به کمی لذت و آرامش بیشتری نیاز داریم. “

Foster + Partners:

“ما مدتی است که در خانه کار می‌کنیم، دفاتر ما در آسیا همه کار‌های خود را با موفقیت انجام داده‌اند، اکنون دفاتر در هنگ کنگ، شنزن، شانگهای و پکن دوباره باز هستند. بیش از 90٪ تیم‌های ما در لندن هستند در حال حاضر به طور موثر و مشارکتی تمام تیم ما از خانه کار می‌کنند و دورکار هستند. “

جنسلر:

“دورکاری گزینه بسیار خوبی است. این مورد، وانتخاب آن و همکاری مجازی در بحران سلامت امروزی بسیار ارزشمند است. همانطور که دیدیم، سازمان‌ها قادرند یک کار را از راه دور انجام داده و بلافاصله آن را پیاده‌سازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات

تماس با ما
محصولات

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آرشیتکت‌سلام است | 1399