طراحی ویلا MADI

یکشنبه 28 دی 1399

مجله آرشیتکت سلام پلاس

  • معماران : Dida Office
  • مساحت : 890 m²
  • سال اجرا : 2020
  • عکس‌ها : Mohammad Hassan Ettefagh
  • طراحی و تولید شده توسط : Barlinek Wooden FloorsBlumHafeleKWCKeraben, Avijeh, Bosch, Diba, Nooranlighting, PMA, Sakhara, Schniz, Setarehshomal
  • معمارارشد : Masoud Hatami
  • معماری : Habibeh Shabani, Milad Asadi
  • تدوین : Abdoreza Pourqasemi
  • مدل‌سازی سه‌بعدی : Hamidreza Shabani
  • سرپرست پروژه : Ashkan Bakhshi
  • اجرا : Imen Sazeh
  • مشاوره تاسیسات و تهویه : Ali Abbaszadeh
  • مهندس سازه : Reza Abbasi
  • کشور : Iran

این پروژه که در یکی از باغ‌های شهری با قدمت 40 ساله واقع شده است، بنا به درخواست کارفرما طراحی ویلا بدون هیچ گونه نمای خارجی و روبرو، حداقل اشراف، شکل نامشخص و جلب کمترین توجه ممکن تعریف شده است.

برعکس، کاربر فضای متنوع داخلی را انتخاب می‌کند، که لذت حضور در ویلا را به حداکثر می‌رساند. ما سعی کردیم این دوگانگی تنوع داخلی و سادگی بیرونی را در روند طراحی به چالش بکشیم و آن را پایه و اساس مفهوم طراحی بدانیم.

با توجه به این تضاد، ما شکل‌گیری ابتدایی را بر اساس مقابله با هندسه‌های داخلی و خارجی قرار دادیم متعامد خطی به عنوان فرم احاطه شده و شکل منحنی در داخل خالی می‌شود. غوطه‌وری فرم با یک مکعب ساده، بوسیله ایجاد فضای خالی ایجاد شده است، که غلظت درون آن بیشتر از خارج است.

سرانجام، تنوع فضاهای داخلی اساس توسعه طراحی را شکل داد. جریان آبی که باغ‌ها را در قسمت شمالی سایت آبیاری می‌کند، فرصتی را برای گسترش آن از طریق فضای مرکزی و تشکیل جریان آب درون پروژه فراهم کرد. این فضای مرکزی مادی نوعی رودخانه را تلقی کرده است.

شکل مکعبی این پروژه به دو نیمه تقسیم شده است و یک فاصله بین فضای مرکز ایجاد شده است. تمرکز فضاهای داخلی، نورپردازی و سایر خصوصیات فضایی همه به سمت آسمان هدایت شده است. جهت گیری هندسه داخلی و روح طراحی هم به همین شکل است، عمود بر جهت معادی، که با هندسه باغ هماهنگی دارد. این تضاد هندسی تضاد بین مکعب خالص و قوس ها معماری پروژه را به معماری حضور و شهود تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات

تماس با ما
محصولات

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آرشیتکت‌سلام است | 1399